A24.com.tr » yaşam » Nike nerenin hangi ülkenin malı sahibi kim?

Nike nerenin hangi ülkenin malı sahibi kim?

Nike nerenin hangi ülkenin malı sahibi kim?

Dünyanın en popüler spor giyim markalarından biri olan Nike, Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın müjdelediği Ağrı'da açılacak fabrikasıyla gündeme geldi. Peki Nike nerenin hangi ülkenin malı sahibi kim?

Nike nerenin markası? Nike markası hangi ülkenin malı? Nike'ın sahibi kim?

Cumhurbaşkanı ve Adalet ve Kalkınma Partisi (AKP) Genel Başkanı Recep Tayyip Erdoğan, 25 Mart 2019 tarihinde Ağrı'da yerel seçim öncesi yaptığı mitingde Ağrılılara müjdeli bir haber verdi. Cumhurbaşkanı Erdoğan, dünyaca ünlü spor giyim firması Nike'ın Ağrı'da fabrika kuracağını ve binlerce işçinin istihdam edileceğini açıkladı.

Erdoğan'ın konuyla ilgili sözleri şöyle:

"Ağrı’ya daha büyük hizmetler getireceğiz, Ağrı’yı ülkemizin en büyük et üssü yapacağız. Tekstilde Ağrı’yı bölgenin en önemli üretim merkezi haline getireceğiz. Tekstilcilerimizi Ağrı gibi yoğun istihdama ihtiyaç duyduğumuz bölgelerde desteklemeye devam edeceğiz. Şimdi buraya uluslararası bir marka Nike gelerek buraya fabrikasını kuracak 5 bin istihdam sağlanacak."

NIKE HANGİ ÜLKENİN MARKASI?

Nike, önceden bilindiği şekliyle Blue Ribbon Sports (RBS), 1964 yılında Phil Knight ve Bill Bowerman tarafından kuruldu. Portland’dan gelen Phil Knight, parkur ve saha antrenörü olan Bill Bowerman tarafından eğitilmiş bir orta mesafe koşucusuydu. Bill Bowerman, öğrencisinin performansını arttırmanın yollarını arıyor ve boş zamanlarında da ayakkabılarını geliştirmeye çalışıyordu.

Bowerman, pek çok farklı kombinasyon denedi fakat bunlar pek de başarılı değildi. Bu arada öğrencisi Phil Knight, Stanford Üniversitesi Finans alanında MBA derecesini tamamladı. Oradayken, perakendecilerin sağlam Alman markaları ile rekabet edebilmelerine yardımcı olacak şekilde, ayakkabıların Japonya’da üretilmesini öneren bir ödev yazdı.

Önerileri yıllarca kulak arkası edildiğinden, kendisi Japonya’dan ayakkabı ithal etmeye ve kendi lokalinde satmaya karar verdi. Ayakkabılarının ilk stoğunu, önceki koçu olan Bowerman’a satmayı denedi fakat Bowerman ona katılmakla daha çok ilgilendi ve böylece eşit pay sahibi ortaklar olmaya karar verdiler. İşlerin yavaş başlamasına karşın 1965 yılı satışları etkileyici şekilde 20.000 dolara ulaştı.

İşletmelerinin kurulmasından o güne, kendi ayakkabı serilerini satışa sunmayı denediler. Yıllar süren mücadeleden sonra 1971 yılında, dış tabanında taşıma gücü için ızgara tipi çıkıntıları olan hafif antrenman ayakkabıları ile çıkageldiler. Antrenman ayakkabılarını, 1972 yılında U.S. Track & Field Trials’da ilk defa görücüye çıkardılar.

Nike’in ilk marka temsilcisi Steve Prefontaine, 1969’dan 1972’ye kadar olan üniversite kariyeri süresince 2,000 m’den 10,000 m’ye tam 7 Amerikan rekoru kırdı. 1979 yılında, Nike Air teknolojini piyasaya sürdüler. Bu durum, var olan rekabet içindeki başarılı rakiplerden biri olma statülerini, ileriye yönelik olarak daha da güçlendirmelerine imkan verdi. Nike’ın yaşadığı bu büyüme o kadar muazzamdı ki onları, 1980’lerin sonunda Initial Public Offering’e ilerlemeye kadar götürdü. Markalarının popülerliği kısa sürede, fitness meraklıları arasında da yayıldı. 1982’ye gelindiğinde Amerika’daki atletik / antrenman ayakkabılarının 1 numaralı tedarikçisi konumuna yükselmişlerdi.

NIKE LOGOSUNUN ANLAMI NE?

Nike’in marka logosu olan ‘vınlamak’ ve sloganı olan ‘Just Do It’, Amerikan haneleri arasında yaygın şekilde tanınabilir bir sembol haline gelmişti. 1985’te, Michael Jordan adındaki NBA amatörü için özel tasarım ayakkabılar ürettiler ve Jordan’ın artan popülerliği Nike’ı, satışlarında yeni rekorlar kırmaya yönlendirdi. Kısa süre sonra Nike, kıyafet dizaynı ve diğer spor aksesuarlarına yöneldi. Brezilya futbol takımı, Amerika erkekler ve kadınlar futbol takımı gibi çeşitli uluslararası takımlarla anlaştı. 1996’da, yılda ortalama 5 milyon dolar karşılığında amatör golfçü Tiger Woods ile anlaşma imzaladılar. Dedikleri gibi; gerisini zaten biliyorsunuz, anlatmaya gerek yok.

 

YORUMLAR
  Televizyon dünyasının unutulmaz karakterleri
Televizyon dünyasının unutulmaz karakterleri