Yandex, Türkiye'nin kahve arama trendlerini ve Starbucks ile iş birliğini açıkladı
Saat: 18:19

Yandex Türkiye, kahve keyfini daha da özel hale getirmek amacıyla Starbucks Türkiye ile iş birliği yaptığını duyurdu.
Yandex Türkiye, 1 Ekim Dünya Kahve Günü kapsamında Türkiye'nin değişen kahve kültürüne dair çarpıcı veriler paylaştı. Yandex Arama verilerine göre, kullanıcıların kahve ile ilgili yaptıkları aramalar; kahve makinelerinden geleneksel kahve falına kadar geniş bir yelpazeye yayılıyor. Bu aramalar; gün, saat ve şehir bazında da farklılık göstererek kahve alışkanlıklarının bölgesel ve zamansal çeşitliliğini ortaya koyuyor. Yandex Türkiye kahve içme deneyimini daha da keyifli hale getirmek için Starbucks Türkiye ile yakında detaylarını paylaşacağı bir iş birliğine de imza attı.
Yandex Türkiye kullanıcıları her gün kahveyle ilgili çok sayıda ve farklı konuları kapsayan aramalar yapıyor. Bu aramalar arasında “kahve hakkında makale” ve “kahve falında balık görmek” gibi başlıklar dikkat çekiyor.
Kahveyle ilgili yapılan tüm aramaların yaklaşık %20'si “kahve makineleri” ile ilgili konuları kapsıyor. Kullanıcılar ayrıca, Türk kahvesi ve soğuk demleme gibi farklı kahve çeşitlerine dair bilgi arayışında da bulunuyor. Ayrıca kahve falından fincan çeşitlerine, fiyat karşılaştırmalarından demleme yöntemlerine kadar pek çok başlık, dikkat çeken diğer arama konuları arasında yer alıyor.
Kahveyle ilgili aramalarda en çok geçen kelimeler ve bu aramalardan bazı örnekler şöyle:
1- Kahve makinesi (filtre kahve makina fiyatları)
2- Türk kahvesi (Türk kahvesi faydaları)
3- Fal bakma (kahve falında deve görmek)
4- Filtre kahve (filtre kahve nasıl yapılır?)
5- Fincan (kahve fincanı görseli)
6- Nasıl yapılır? (Boncuk kahve nasıl yapılır?)
7- Soğuk kahve (Soğuk kahve çeşitleri)
8- Fiyat (kahve fiyatları)
9- Çekirdek (çekirdek kahve markaları)
10-Kapsül (kapsül kahve makinesi)
Yandex Türkiye Arama verilerine göre, kahveyle ilgili aramalar ağırlıklı olarak hafta içi daha fazla yapılıyor. Pazartesi ile cuma günleri arasında yapılan kahve aramaları, hafta sonuna kıyasla yaklaşık %40 oranında daha fazla gerçekleşiyor.
Genel arama trafiği 20.00 ile 01.00 saatleri arasında en yüksek seviyeye ulaşırken, kahveyle ilgili aramalarda bu saat diliminde belirgin bir düşüş gözlemleniyor. Yandex Türkiye verilerine göre, kahve aramaları saat 16.00'dan sonra ciddi şekilde azalıyor. Hafta sonları bu saatlerde yapılan kahve aramaları, günün en yoğun saatlerindekinin yalnızca %76'sına ulaşırken; hafta içi bu oran %44'e kadar geriliyor.
Türkiye'nin en kalabalık 20 ili arasında, kahveyle ilgili aramaların en fazla yapıldığı şehir Tekirdağ oldu. Bu şehirde, araştırmada yer alan diğer şehirlerdeki aramaların ortalamasından %47 daha fazla kahve araması yapıldı. İstanbul'da bu oran %32, İzmit'te ise %23.
Genel olarak, listenin üst sıralarındaki şehirler batıda, alt sıralardaki şehirler ise doğuda bulunuyor.
Aramalarda en çok geçen kahve çeşidi Türk kahvesi olurken, hemen ardından onu espresso ve filtre kahve takip ediyor. İlk üç sırada yer alan Türk kahvesi, espresso ve filtre kahve; diğer kahve çeşitlerine göre açık ara farkla öne çıkıyor. Bu üç kahve çeşidine özel makinelerin de arama listelerinde sıkça yer alması, bu popülerliğin bir yansıması olarak değerlendiriliyor.