A24.com.tr » yaşam » İskan nedir nereden nasıl alınır

İskan nedir nereden nasıl alınır

İskan nedir nereden nasıl alınır

İskan izni (ruhsatı) için gereken belgeler nelerdir? Nasıl alınır? İşte detaylar...

İskan bir başka değişle Yapı Kullanma izni, ruhsatlı binanın ruhsat ve eklerine uygun yapıldığını gösteren belgedir. Bu belge, belediyelerin İmar Müdürlüğü'nce düzenlenir.

Ne yazık ki, ülkemizdeki yapıların yüzde 60'a yakınında iskan izni bulunmamaktadır. Bunun temel nedeni, inşaatı yapan şirketin, inşaatı onaylı projesine uygun yapmamış ya da gerekli harçları, sigorta primlerini ödememiş olmasıdır.

İskan sorunları...

* Arsa sahibinin, müteahhit şirketle yaptığı sözleşmede, iskanın müteahhit tarafından alınacağı belirtilebilir. Sözleşmede belirtilmesine rağmen müteahhit iskanı almazsa, bu durumda dava açılabilir.

* Dava seçeneği dışında müteahhitin borçlarının ödenmesi durumunda, rücu ettirilebilir.

* Özellikle işyerlerinde iskan çok önemlidir. İşyeri olarak kiralanan yer iskanlı değilse, kiracı kira sözleşmesinin feshedebilir çünkü bu yapı ayıplı sayılır.

* Bina yapılırken, onaylanmış projenin dışına çıkılırsa, proje dışında yapılan kısımlar yıkılmadan iskan almak mümkün olmaz.

* İskan sorunu olan yapılar için bankadan kredi alırken sorun yaşanabilir.

* Normal şartlarda, iskanı olmayan konut ve işyerlerine, su, elektrik, telefon bağlantısı yapılmaz. Ancak genelde ülkemizde hukuka aykırı olarak bu abonelikler yapılmaktadır. Ancak unutulmamalıdır ki, iskansız aboneliklerde her zaman sorun çıkabilir.

* Yapı projeye uygun yapılmaz, iskan ruhsatı alamazsa, kat irtifakı kat mülkiyetine dönüştürülemez.

İskan nasıl alınır?

İskan raporu almak için inşaat sahibi, müteahhidi veya yetkilisi bir dilekçe ile Belediyeye başvurmalıdır. Başvuruyu alan Yapı Kullanma izni teknik elemanları binanın ruhsat ve eklerine uygun olarak yapılıp yapılmadığını yerinde kontrol ederek saptar.

Binanın herhangi bir teknik eksikliği yoksa mal sahibi veya müteahhidinden yapıyla ilgili olarak TEDAŞ, TÜRK Telekominikasyon A.Ş., Sivil Savunma Müdürlüğü, İtfaiye Müdürlüğü gibi kuruluşlardan su, elektrik, telefon, sığınak, yangın, asansör tesisatları ile ilgili teknik raporlarla, yapının fenni sorumlusundan yapının kontrolü altında ruhsat ve eki projesine uygun olarak yapıldığına dair noter onaylı taahhütnameyi Yapı Kullanma İzni Amirliğine vermesi istenir.

Teknik raporlarla taahhütname verildikten sonra yapı için Genel İskan Raporu düzenlenir. Genel iskan raporu düzenlenmiş binalardaki bağımsız bölüm sahipleri 3 adet tapu fotokopisi ile Belediye İmar Müdürlüğü Yapı Kullanma İzni Amirliğine başvurarak yapı kullanma izni (iskan) harçlarını, emlak vergisi ve katılım paylarını ödeyip vergi dairesinden ilişiğini keserek kendi bağımsız bölümü için yapı kullanma izin belgesi alabilir.

İnşaat ruhsatı için gerekli belgeler

1. Ruhsat başvuru dilekçesi.

2. Tapu.

3. İmar durumu (Belediyeden alınacak).

4. Aplikasyon belgesi (Kadastro Müdürlüğü'nden alınacak).

5. Mimari proje (Oda onaylı).

6. Mimarlar Odası'ndan sicil belgesi.

7. Betonerme statik proje (Oda onaylı).

8. İnşaat Mühendisi Oda sicil belgesi.

9. Elektrik tesisatı projesi (Oda onaylı).

10. Elektrik Mühendisi Oda sicil belgesi.

11. Sıhhi tesisat projesi (oda onaylı).

12. Makine Mühendisi Oda sicil belgesi.

13. Zemin etüd raporu.

14. Harita uygulama sorumlusu ve evrakları.

15. Yapı Müteahhidi ile ilgili belgeler. Müteahhitli inşaat sahibi ya da inşaat yapmaya yetkili başka bir müteahhit üstlenecek.

16. Yapı denetim sözleşmesi ve yapı denetim şirketinin belgeleri.

17. Yapıya ilişkin bilgi formu.

18. Yapı denetim şirketi ücretinin yüzde 20'lik kısmını yatırdığını gösterir banka dekontu.

19. Şantiye şefi sözleşmesi.

(3D KONUT)

YORUMLAR
  2017 yılının en iyi AA fotoğrafı! İlber Hoca'nın seçtiğine bakın!
2017 yılının en iyi AA fotoğrafı! İlber Hoca'nın seçtiğine bakın!