A24.com.tr » sağlık » “Flux: Algıdan Farkındalığa”, obezite hastalığına ilişkin farkındalık yaratıyor

“Flux: Algıdan Farkındalığa”, obezite hastalığına ilişkin farkındalık yaratıyor

“Flux: Algıdan Farkındalığa”, obezite hastalığına ilişkin farkındalık yaratıyor

Türkiye Obezite Araştırma Derneği'nin Lilly Türkiye'nin koşulsuz desteğiyle hayata geçen projesi kampanyası “Flux: Algıdan Farkındalığa” Bronze Stevie® kazandı.

4 Mart Dünya Obezite Günü'nde Türkiye Obezite Araştırma Derneği'nin Lilly Türkiye'nin koşulsuz desteğiyle hayata geçirdiği “Flux: Algıdan Farkındalığa” obezite farkındalık projesi, 2025 Uluslararası İş Ödüllerinde “Yılın İletişim veya Halkla İlişkiler Kampanyası – Sağlık” kategorisinde Bronze Stevie® Ödülü'ne layık görüldü.
 
Uluslararası İş Ödülleri®, dünyanın en prestijli iş ödülleri programlarından biri olarak tanınıyor. Kamu ve özel sektörden, kâr amacı güden ve gütmeyen tüm kurum ve bireylerin aday olabildiği yarışmaya bu yıl 78 ülke ve bölgeden başvuru yapıldı. Kazananlar, 10 Ekim 2025'te Portekiz'in Lizbon kentinde düzenlenecek gala gecesinde ödüllerine kavuştular.
 
Bir dijital sanat çalışması olan “Flux: Algıdan Farkındalığa”, sanat ve bilimi buluşturarak, obezite hastalığına ilişkin farkındalık yaratırken, obeziteyle yaşayan bireylerin görünmeyen deneyimlerini görünür kılıyor.
 
Türkiye Obezite Araştırma Derneği (TOAD) Genel Sekreteri Prof. Dr. Feray Akbaş konuya ilişkin şunları söyledi: Flux ile obeziteye yönelik farkındalığı artırmayı, toplumda doğru algı oluşturmayı ve obeziteyle yaşayan bireylerin deneyimlerini görünür kılmayı hedefledik. Bu uluslararası ödül, derneğimizin çabalarının küresel ölçekte takdir gördüğünün göstergesidir. Obezite, bireysel bir tercih değil; kronik, tekrarlayıcı bir hastalıktır. Bir hastalık olarak yönetilmediğinde diyabet, kalp-damar hastalıkları gibi pekçok hastalığa ve hatta bazı kanser türleri gibi ciddi sağlık risklerine yol açmaktadır. Obezite, sağlık sistemlerinden gıda politikalarına kadar pek çok faktörün şekillendirdiği küresel bir meseledir. Bu doğrultuda hayata geçirilen Flux: Algıdan Farkındalığa dijital sanat eseri, bilimin ışığını sanatın dönüştürücü gücüyle birleştirerek, bir kez daha TOAD olarak, obeziteyle yaşayan bireyleri ve sorunlarını görünür kılmayı, yaşam kalitelerinin arttırılmasına katkıda bulunmayı ve toplumda doğru bilgiyle kalıcı farkındalık yaratmayı amaçladık. Projenin psikolojik danışmanlığını yapan Klinik Psikolog Dr. Şeniz Ünal ise ‘Toplumda obeziteyle ilgili stigmatizasyonun önüne geçilmesi, zaten kırılgan durumda olan obeziteli bireyler için çok önemli. Bu nedenle bu proje onların maruz kaldıkları güçlükleri, iç dünyalarını, kendileri ve çevreleriyle mücadelelerini yansıtmak açısından çok başarılı ve kıymetli bir sanat eseri, sanat ve bilimin eşsiz bir birlikteliği' diyerek görüşlerini ifade etti.

Lilly Türkiye Genel Müdürü Ryan Dawson, ödülle ilgili şunları söyledi: “Obezite, yalnızca bireyleri değil, toplumları da etkileyen ciddi bir sağlık sorunu. Lilly olarak ve bu alanda sorumluluk üstlenen bir paydaş olarak, obezite konusunda kamuoyunun farkındalığını artırmak için desteklediğimiz Flux kampanyasının böylesine prestijli bir uluslararası ödülle takdir edilmesinden büyük gurur duyuyoruz. Bu ödül, Lilly'nin toplumun yararına en son bilimsel gelişmeleri ve yenilikçiliğimizi harekete geçirme vizyonunun güçlü bir kanıtı. Amacımız sanat aracılığıyla görünmeyeni görünür kılmak ve kolektif eyleme ilham vermekti.

TOAD ile iş birliği içinde attığımız adımların uluslararası düzeyde kabul görmesinden onur duyuyoruz."

YORUMLAR
  İşte şehitlerin kimlikleri...
İşte şehitlerin kimlikleri...