Telegram kanallarının Yandex Ads Ağı üzerinden elde ettiği gelir 57 milyon doları aştı
Saat: 17:49
Yandex Türkiye, Telegram'da kanal yöneten içerik üreticileri ve medya kuruluşlarının reklamveren aramadan büyüyüp gelir elde edebilmesi için Yandex Ads Ağı (YAN) kapsamındaki desteklerini genişletti.
2023 yılından bu yana Telegram kanallarının YAN üzerinden elde ettiği toplam gelir 57 milyon doları aşarken, reklamveren yatırımları da iki katına çıktı. Türkiye'deki kanal sahipleri artık reklamveren arayışına girmeden, otomatik algoritmalar sayesinde içerikleriyle uyumlu reklamlar yayımlayarak sürdürülebilir gelir elde edebiliyor.
Yandex Türkiye, Telegram üzerinden kanal oluşturan içerik üreticileri ve medya kuruluşlarının reklamveren arayışına girmeden kanallarını büyütmelerine, daha geniş kitlelere ulaşabilmelerine ve yatırımlarını hızlandırarak gelişimlerini sürdürmelerine yardımcı olmak için desteklerini genişletti.
Hâlihazırda dünya genelinde 320 milyondan fazla aboneye sahip 18 bini aşkın içerik üreticisi ve medya kuruluşu, içeriklerini Yandex Ads Ağı (YAN) üzerinden kazanca dönüştürebiliyor. Telegram kanallarının YAN üzerinden gelir etmeye başladığı 2023 yılından bu yana, iş ortaklarının toplam geliri 57 milyon doları aştı. Ayrıca reklamverenlerin performans hedefleri doğrultusunda Yandex Ads'te Telegram paylaşımlarına yaptıkları yatırımlar iki katına çıktı.
Telegram kanallarında faaliyet gösteren Türkiye'deki blog yazarları ve medya kuruluşları, artık içeriklerinden elde ettikleri geliri YAN araçları sayesinde artırabiliyor. Genişleyen yerel destek ekibi ile kayıt süreci dakikalar içinde tamamlanabiliyor, reklam entegrasyonu sorunsuz bir şekilde gerçekleştiriliyor ve ödemeler hızlıca işleniyor.
Yandex Ads Türkiye İş Geliştirme ve Müşteri Yöneticisi Orkun Kolso, “Etkileyici içerik oluşturmak; titiz çalışma, yeni formatlar deneme ve yenilikçi yaklaşımlar keşfetmeyi gerektirir. Yine de bu yatırımın getirisi her zaman anında görülmez. İçerik dağıtım kanallarını çeşitlendirmek, kanıtlanmış bir büyüme stratejisidir. Yandex Ads Ağı aracılığıyla, Türkiye'deki Telegram içerik üreticilerine, içeriklerinden sürdürülebilir gelir akışları oluşturmaları için otomatik, kullanıcı dostu araçlar sunuyoruz." dedi.
YAN ile entegrasyon sayesinde, Telegram kanalları Yandex Direct üzerindeki güvenilir markaların reklamlarına erişim sağlayabiliyor. Bu sayede reklamveren bulmak için harcanan zaman ve kaynaklardan tasarruf ediliyor ve ekstra evrak işleri ortadan kalkıyor. Türkiye'de yüksek performans gösteren kategoriler arasında gayrimenkul, eğitim ve istihdam, lojistik hizmetleri, eğlence ve medya, finans ve sigorta ille FMCG (hızlı tüketim ürünleri) bulunuyor.
YAN üzerinden para kazanmak, otomatik ve kolay yönetilebilir bir gelir kaynağı sunuyor. Reklamlar, kanal sahibinin yayımladığı tanıtım gönderileri şeklinde görünüyor ve Yandex Ads algoritmaları, kanalın konusuna en uygun tanıtımları seçiyor. Kanal sahipleri, tüm ilgili reklamları gösterebiliyor veya belirli kategorilerle sınırlayabiliyor, hatta bazı reklam türlerini tamamen devre dışı bırakabiliyor.
Bunun yanı sıra, kanal sahipleri haftalık reklam gönderilerinin sıklığını ve tercih ettikleri yayın saatlerini de belirleyebiliyor, bu da içerik programını yönetmelerine, orijinal ve sponsorlu yayınlar arasında dengeli bir oran tutturmalarına yardımcı oluyor. Daha iyi bütçe kontrolü için bin gösterim başına maliyet (CPM) sınırı da ayarlanabilir.
