A24.com.tr » gündem » Pandeminin kuaförler üzerindeki etkisi sürecek

Pandeminin kuaförler üzerindeki etkisi sürecek

Pandeminin kuaförler üzerindeki etkisi sürecek

Kuantum Araştırma tarafından yapılan çalışma, koronavirüs salgınının kuaför ve berberler üzerindeki olumsuz sonuçlarının normalleşme sürecinde de devam edeceğini ortaya koyuyor.

İlk kez 2019 Aralık ayında Çin’de görülen Coronavirüs (Covid-19), hızlı bir şeklide tüm dünyayı etkisi altına aldı. 11 Mart 2020’de ülkemizde ilk vakanın açıklanmasıyla birlikte bizler de sürecin bir parçası haline geldik. Bugüne kadar toplamda 252 binden fazla ölüme sebep olan bu salgın; başta sağlık, ekonomi ve sosyal hayat olmak üzere pek çok alanda etkisini göstermiş durumda. Bu etkilerin normalleşme sürecinde kalıcı olması, insanların bundan sonraki tutum ve davranışlarında da kalıcı etkiler bırakması bekleniyor. 

Kuantum Araştırma, koronavirüs salgınının kuaför ve berberlere etkisini araştırdı. Kuantum Araştırma Kurucusu Volkan Kılıç, araştırma sonuçlarıyla ilgili bilgileri paylaştı.

Yapılan araştırmaya göre; mevcut salgından ötürü insanların en büyük korkularının başında yüzde 80 gibi ciddi bir oranda virüsü kapmak geliyor. İkinci sırada ise, gün geçtikçe daha fazla önem kazanacak olan yüzde 20'lik bir oran ile ekonomik sıkıntılar gelmekte.

Korkunun ve tehlikenin bu denli yüksek olduğu ortamlarda beyninimizin üç ana bölümünden biri olan “Sürüngen Beyin”, diğer bir deyiş ile “Eski Beyin”, yönetimi ele alır. Sürüngen beyin, insanların hayatta kalmasını ve yaşamını sürdürebilmesini sağlayan mekanizmaların düzenlendiği bölümdür. Dikkat, savaşmak, tehlike anında kaçmak vb. fonksiyonlar beynin bu bölümü tarafından yerine getirilir. Sürüngen beyin tarafından gerçekleştirilen bu fonksiyonlar insanların tutum ve davranışlarına da yansımaktadır. Virüsün ilk günlerinde marketlerin yağmalanması ve halen devam etmekte olan stokçu anlayış bu şekilde açıklanabilir. Bu davranış değişiklikleri yeni normalde tükecilerin tercih ve tutumlarında kalıcı izler bırakabilir.

İLGİLİ HABER Koronavirüs salgını evden çalışma sürecinin önünü açtı Koronavirüs salgını evden çalışma sürecinin önünü açtı

“Kuantum Araştırma Online Tüketici Paneli” üzerinden 9 büyük ilde 600 katılımcıyla yapılan çalışmada; katılımcıların normalleşme sürecinde, daha önce belli periyotlar ile gittikleri kuaför ve berberlere gitme davranışlarını benzer şeklide devam ettirip ettirmeyecekleri incelendi.

Yüzde 50'lik kesim kuaföre gitmeyi düşünüyor

Yüzde 35’lik kesim, kuaförler ve berberlere gitmeyeceğini belirtirken, katılımcıların yüzde 50’si gidecekleri yönünde görüş bildirdi. Yüzde 15’lik kesim ise kararsız bir tutum sergiledi.

Sonuçlar cinsiyet bakımından incelendiğinde kadınların yüzde 41’lik bir oranla, erkeklerden (yüzde 29) istatistiki bakımından anlamlı ve olumsuz bir eğilim ile farklılaştığı görüldü.

Tıraş makinesi satışları arttı

Tüketicilerin pandemi döneminde satın alım davranışlarındaki yüzde 60’lık tıraş makinesi artışı da dikkat çekti. Bu durum pandemi sürecinden en çok etkilenen sektörlerden olan “Kuaförler ve Berberlerin” normalleşme sürecinde de olumsuz bir şekilde etkilenmeye devam edeceğini gösteriyor.

Tüketici tarafında tutum ve davranışlar bu şekilde gerçekleşirken, olayın gerçek kahramanları Kuaförler ve Berberlerde durum nasıl?

“Kuantum Araştırma Online B2B Paneli” aracılığıyla yapılan çalışma; İstanbul, Ankara ve İzmir illerinde 100 kuaför ve berber salonu işletmecisinin katılımı ile gerçekleştirildi. Sektörel bazlı ve her ay düzenli yapılan bu çalışmayla sektörlerin güven ve umut endeksleri hesaplandı ve aylık trend takipleri yapıldı. Ek olarak sektörün beklentileri ve mevcut ekonomik durumlardaki davranışları incelendi.

Kuaförler müşterilerin azalmasından endişeli

Araştırma sonuçlara göre, “Kuaförler ve Berberler” yeni normale, borçlanmış bir şeklide, müşterilerinden virüs kapma korkusu ve müşteri azlığı kaygısı ile dönüyorlar. Ancak tüm bu olumsuzluklara rağmen büyük bir çoğunluğu geleceğe umutla bakmaya devam ediyor.

Yeni normalde alacakları ilk aksiyonlar incelendiğinde, toplamda yüzde 75’lik bir oran ile virüse karşı çeşitli tedbirler almak başlığı öne çıkıyor. Katılımcıların yüzde 40’ının ilkleri arasında iş yerlerini dezenfekte ederek, hijyen koşulları altında çalışmaya başlamak varken, yüzde 18’i randevu sisteme geçeceğini, yüzde 3’lük bir kesim ise kişiye özel makas uygulamasına başlayacağını belirtiyor.

Alacakları ilk aksiyonlar finansal davranışlar başlığı altında toplanabilecek kitle yüzde 28’i temsil ediyor. Katılımcıların yüzde 10’u yoğun bir tempo ile gece gündüz, verimli bir şekilde çalışarak fazla mesai yapacağını, yüzde 9’u pandemi sürecinden kaynaklı maddi problemlerini çözmek için kredi çekmek, borç ötelemek ve kaynak yaratmak gibi aksiyonlar alacağını, yüzde 9’luk bir kesim ise çalışan sayısını azaltarak maliyetlerinde düşüşe gideceklerini belirtiyor.

İşletmecilerin çoğu fiyatları artırmayı düşünmüyor

Aynı zamanda işletmecilerin yüzde 64’ü, yeni normal ile birlikte müşterilerinin satın alım gücünün düşeceğini öngörüyor. Bununla birlikte yüzde 21’lik kesim müşterilerinin satın alım gücünde herhangi bir değişiklik olmayacağını, yüzde 15’i ise satın alım gücünün artacağını düşünüyor. Ve bu düşünceden hareketle yüzde 76’lık bir çoğunluk vermiş oldukları hizmetlerin fiyatlarında herhangi bir artış yapmayacağını, hatta yüzde 5’lik kesim ise indirim yapacağını belirtiyor.

YORUMLAR
  Survivor 2017'de kim kaç kilo verdi?
Survivor 2017'de kim kaç kilo verdi?