MOBİLYA İHRACATI ARTIŞ TRENDİNİ DEVAM ETTİRİYOR
Saat: 13:51

İhracatın 25 yılda yaklaşık 20 katı artarak 4,5 milyar dolar olduğu mobilya sektörü, temmuz ayında ihracatını geçtiğimiz yılın aynı ayına göre % 3,65 artırarak 391 milyon dolarlık ihracata imza attı.
Haziran ayında da ihracatını yukarıya taşıyan sektör, Suudi Arabistan’daki inşaat projeleri nedeniyle de ülkeye ihracatını yüzde 17,72 artırdı.
Türkiye’nin lokomotif sektörlerinden biri olarak öne çıkan ve 2024 yılında verdiği 1 milyar dolar dış ticaret fazlasıyla en çok dış ticaret fazlası veren sektörlerden biri olan mobilya sektörü, temmuz ayında ihracatını artırdı. Geçtiğimiz yılın aynı ayına göre ihracat yüzde 3,65 artarak 391 milyon dolarlık ihracat gerçekleşirken, yılın ilk 7 ayında ise geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 1,82 artarak 2 milyar 604 milyon dolarlık ihracat gerçekleşti.
En çok ihracatın gerçekleştiği ülkeler sıralamasında Irak, Almanya, Birleşik Devletler, Fransa ve Romanya başı çekerken, Suudi Arabistan’a ihracatın yüzde 17,22 artması dikkat çekiyor. İhracat artışının diğer aylarda da devam etmesiyle yaklaşık 5 milyar dolar ihracatla yılı kapatabileceklerini ifade eden MODOKO Başkanı Koray Çalışkan, “2023 itibariyle Suudi Arabistan mobilya pazarının değeri 3 milyar doları aştı ve 2028'e kadar yüzde 5 büyüme bekleniyor. Türkiye, Suudi Arabistan'ın en çok mobilya ithal ettiği ülkeler arasında yer alıyor. Oturma grupları, lüks mobilyalar ve ofis mobilyaları gibi çeşitli kategorilerde Türk ürünlerine ilgi yüksek. Son yıllarda, özellikle otel yenilemeleri ve yeni inşaat projeleri nedeniyle talep artışı var. Özellikle büyük projeler, sektörümüz için büyük fırsat barındırıyor” derken, Orta Doğu’da MODOKO benzeri yapıların katma değerli ihracat açısından büyük önem taşıdığına dikkat çekiyor. Çalışkan, “Yurt dışında yerel MODOKO benzeri pazarları oluşturmamız lazım. En çok ihracat yaptığımız gelişmekte olan ülkelerden biri olan Irak’ta bu modeli ilk olarak uygulamamız gerekiyor. Ardından mutlaka Suriye’de de hayata geçirilmesi önemlidir. Orta Doğu’da devam eden yeniden yapılanma süreci, Türk mobilya sektörü açısından önemli fırsatlar barındırmaktadır. Bu sürecin etkin değerlendirilmesiyle hem bölgesel pazarlarda kalıcı varlık sağlanabilir hem de ihracat hacmi artırılabilir. Bu adımları attığımız takdirde, Çin gibi ülkelerin bu pazarlara dışarıdan doğrudan girişini engellemiş oluruz. Dolayısıyla artık fason üretimi bırakıp kendi markalarımızla sahada yer almak için devlet ve özel sektörün el ele vererek projeler üretmesi gerekmektedir” açıklamalarında bulunuyor.