A24.com.tr » medya » Medyadaki seçim yarışını kim kazandı?

Medyadaki seçim yarışını kim kazandı?

Medyadaki seçim yarışını kim kazandı?

Medya Takip Merkezi (MTM), 31 Mart yerel seçimlerinde Cumhur ve Millet ittifaklarının İstanbul ve Ankara adaylarının medyadaki yansımalarını inceledi. İşte araştırmanın detayları...

Türkiye, aylardır yerel seçimlere kilitlendi. Seçim süreci boyunca özellikle büyükşehir belediye başkan adaylarının açıklamalarıyla yakından ilgilenen vatandaşlar, tüm mecralara dikkat kesilerek basın açıklamalarını ve seçim haberlerini ilgiyle takip ettiler.

Son zamanlarda geleneksel medyanın dışında dijital platformlardan da yürütülen seçim kampanyalarının yeni adreslerinden birinin Youtube oluşu, medya araştırmalarının kapsamını genişleterek araştırmalara video içeriklerinin de dahil edilmesini gerektirdi.

Adayların Youtube kanalları ile seçmenlere ulaşması ise yeni bir seçim stratejisi olarak algılandı. Özellikle genç seçmenlerin dikkatini çekmeyi hedefleyen adaylardan farklı içeriklerde video paylaşımları yapılarak bilindik yöntemlerin dışına çıkıldığı görüldü. Adaylar kendi Youtube kanallarının dışında çeşitli konularda yayın yapan pek çok Youtube kanalına da konuk olarak seçim atmosferine yeni bir soluk getirdi.

Yotube’da ve televizyonda en çok Mansur Yavaş’ın ismi geçti

MTM, Mart ayını kapsayan araştırmasında Cumhur ve Millet ittifaklarının medya yansımalarını inceledi. Millet ittifakının Ankara adayı Mansur Yavaş, Youtube’da 161 videonun içeriğinde, görsel medyada ise 5 bin 190 haberde yer alarak bu iki mecranın toplamında en çok konuşulan isim oldu. Yavaş, seçim vaatleri ve açıklamalarının yanı sıra, sahte senet tahsil etmeye kalkıştığı iddiasıyla da gündeme gelmişti. 

YORUMLAR
  Dolandırıcılara parasını kaptıran ünlü isimler
Dolandırıcılara parasını kaptıran ünlü isimler