İŞ DÜNYASI “GELECEĞİN ÖNSÖZÜ”NÜ PMB 2025'TE YAZDI
Saat: 18:23
Türkiye’nin işveren markası konferansı People Make The Brand’in 13.sü, 4000’e yakın katılımcıya ilham verdi.
İşveren markası alanındaki en köklü ve etkili buluşmalardan olan People Make The Brand (PMB), bu yıl 13. kez gerçekleşerek iş dünyasının geleceğine ışık tuttu. Alanında uzman konuşmacıların ilham verici perspektifler sunduğu konferans, katılımcılara yeni bir çalışma kültürünün kapılarını aralayan yoğun bir içerik akışı sundu. Konferans Türkiye İş Bankası ana sponsorluğu ve Vodafone’un eş sponsorluğunda gerçekleşti.
People Make The Brand, yerli ve yabancı konuşmacıların iş dünyasının dönüşümüne dair görüşlerini paylaştığı, ufuk açıcı bir programa ev sahipliği yaptı.
PMB 2025, “From Epilogue to Prologue – Sonsözden Önsöze” temasıyla iş dünyasını geçmişten geleceğe uzanan yeni bir hikâyeyi birlikte yazmaya davet etti. Konferans bu yıl da HBR Türkiye Webinar Tool üzerinden tüm katılımcılara ücretsiz olarak sunuldu.
Konferansın moderatörlüğünü yine People Make The Brand’in yaratıcısı, Universum Türkiye Lideri Evrim Kuran ile Harvard Business Review Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Serdar Turan üstlendi.
NELER KONUŞULDU?
Kültürle Geleceği İnşa Etmek: İşveren Markasının Yeni Yüzyılı – Türkiye İş Bankası Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Müdürü Hakan Aran:
Konferansın ilk konuşmacısı olan Hakan Aran, teknolojinin çalışanların yerine geçmesi değil, onların “yanında durması” gerektiğini vurguladı. “Buyurgan değil hizmetkâr liderlik mümkün. Lider, çalışanın özgüvenini artırmalı” diyerek yeni nesil liderlik anlayışına dikkat çekti.
21. Yüzyılda Yetkinlik Gelişimi – MEF Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Muhammed Şahin:
Şahin, yapay zekâ ile ilgili kaygıları ele alarak, “Yapay zekâ işimizi kaybettirmeyecek; yapay zekâyı iyi bilenlere işimizi kaybedeceğiz” diyerek yetkinlik dönüşümünün önemini hatırlattı.
Sinir Sistemi ve Dayanıklılık: Zorluklara Karşı Güçlü Kalmak – Psikolog Dr. Nilüfer Devecigil:
Devecigil, stresin aslında bağ kurma içgüdüsünü artırdığından bahsederek, “Bağ kur, destek iste, destek ver” mesajıyla yeni çalışma ikliminin temelinin güvenli sosyal bağlar olduğunu belirtti.
Dünya’dan Gezegen’e: Hakların, Sorumlulukların ve Markaların Yeni Çağı– Sabancı Üniversitesi Yönetim Bilimleri Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Zafer Yenal:
Yenal, iklim krizi ve toplumsal dönüşüm arasındaki bağı vurgulayarak, insanın ötesine geçen, türleri ve ekosistemleri hesaba katan demokratik denetimin gerekliliğini anlattı.
Bir Yönetmenin Gözünden Hikayeyi Yeniden Yazan Liderlik – Film Yönetmeni ve Yapımcı Selman Nacar:
Nacar, yaratıcılığın egodan arınmış bir üretim olduğuna değinerek, “Kurduğunuz hayal egonuzu kenara bıraktığınız ölçüde büyür.” dedi.
Sürdürülebilirlikte Yeni Hikayeler – Mazars Denge CEO'su Dr. İzel Levi Coşkun:
Coşkun, içinde bulunduğumuz fetret dönemini “interregnum” olarak tanımlayarak iş dünyasına şu soruyu yöneltti: “Ben neden bu işi yapıyorum? Faydası nedir? Kimde ve nasıl bir değişim yaratıyorum?”
Bir Suistimalcinin Profili – KPMG Türkiye Danışmanlık Şirket Ortağı Oytun Önder:
Önder, suistimalle mücadelenin mikro kırılmaları takip etmekten başladığını, etik düzenin ise liderlerin değerleri sahiplenmesiyle mümkün olacağını vurguladı.
Dönüşümün Formülü: İnsan, Kültür ve Teknoloji – Vodafone Türkiye CHRO’su Nazlı Tlabar Güler, Vodafone Türkiye CEO'su Engin Aksoy:
Güler, “İnsan ve teknoloji dengesinin yeniden kurulduğu bir dönemdeyiz” diyerek çalışan deneyiminin teknolojinin merkezinde geliştiğini ifade etti.
Aksoy, CEO’nun sadece strateji anlatan değil, kültürü yaşatan kişi olduğunu dile getirdi.
Canavarlar Zamanı – Özyeğin Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Bölümü Öğretim Üyesi ve TÜSİAD Küresel Siyaset Forumu Akademik Koordinatörü Prof. Dr. Evren Balta:
Balta, değişen güç dengelerini analiz ederek, eski dünyanın tehditleri ile yeni dünyanın fırsatları arasında kritik bir tercih aşamasında olduğumuzu belirtti.
İş Birliği – Egon Zehnder Kıdemli Ortağı Murat Yeşildere & Egon Zehnder Küresel CEO'su Francesco Buquicchio:
İkili, gelecekte engel oluşturabilecek eski kaslarımızdan kurtulmak ve yenilerini geliştirmek gerektiğine dikkat çekti.
İnsan Stratejisi: Yapay Zekâ Çağında İnsan, Teknoloji ve Organizasyonları Uyumlaştırmak – Kültür Stratejisti & Dijital Dönüşüm Danışmanı, İnsan Odaklı Teknoloji Lideri, Akademisyen Dr. Behice Ece İlhan:
İlhan, yapay zekânın insanların empati ve anlamlandırma gücünü devralmasından korkmanın gereksiz olduğunu; önemli olanın bu güçlerle iş birliği yapmak olduğunu anlattı.
Dijital İkizler ve Artırılmış Zeka Çağı – Dijital Pazarlama ve İletişim Danışmanı, Öğretim Görevlisi Ercüment Büyükşener:
Büyükşener, psikolojik liderliğin veriye dayalı ama aynı zamanda sezgileri ve kültürü gözeten bir yönetim biçimi gerektirdiğini vurguladı.
Sonsöz Teknoloji, Önsöz Kültür: Geleceğin Hikâyesini Kim Yazıyor? – Teknoloji Yazarı ve Trend Avcısı M. Serdar Kuzuloğlu:
Kuzuloğlu, “Yapay zekânın ihtiyaç duyduğu kültürü ve gereksinimleri gözeten liderlik, liyakate dayalı bir düzenin temelidir” diyerek konuşmasını sonlandırdı.
People Make The Brand 2025, teknolojinin, kültürün, sürdürülebilirliğin ve liderliğin kesiştiği noktada hem bugünün hem yarının iş dünyasına yön veren içgörüler sundu.
