A24.com.tr » teknoloji » Artırılmış Gerçeklik (Augmented Reality) nedir? Nerelerde nasıl kullanılır?

Artırılmış Gerçeklik (Augmented Reality) nedir? Nerelerde nasıl kullanılır?

Artırılmış Gerçeklik (Augmented Reality) nedir? Nerelerde nasıl kullanılır?

Bilgisayar ortamında oluşturulan görüntü, ses, grafik ve GPS'ler yoluyla gerçek dünyadaki çevre, daha canlı bir halde görünüyor. Peki son dönemin bu popüler uygulaması nerelerde kullanılıyor?

Augmented Reality yani Artırılmış Gerçeklik, son zamanlarda en popüler konulardan biri haline geldi. Firmalar şu an genellikle ürünlerini pazarlamak için Augmented Reality teknolojisi üzerine yatırım yapıp, yaratıcı işler çıkarabiliyorlar. Peki bu çoğu firmanın peşinden koştuğu Augmented Reality nedir?

Augmented Reality (AR) Nedir?

Cihazların cisim tanıma özelliği kullanılarak, sanal nesnelerin gerçek görüntülerin üzerine bindirilmesine denir. Bu teknolojiden faydalanabilmeniz için; bulunduğunuz ortamda internet erişiminin ve elinizde artırılmış gerçekliği tanımlayacak cihazların (akıllı gözlük, akıllı telefon ya da tablet) bulunması gerekir. Ayrıca Augmented Reality üzerine tanımlanmış olan uygulamalardan birinin bu cihazınızda yüklü olması da şart. Bu koşullar gerçekleştikten sonra; Augmented Reality için tasarlanmış görseli cihazınızdaki uygulama ile tanımladığınızda, cihazınız görseli algılıyor ve yeni bir görüntüyle karşılaşıyorsunuz.

Microsoft’un ürünü olan Hololens ve Meta adlı firmanın AR 2 adlı gözlükleri artırılmış gerçeklik alanında öne çıkan ürünlerden.

Augmented Reality (AR) Hangi Alanlarda Kullanılabilir?

Augmented Reality denince akla ilk gelen sektör pazarlama oluyor. Firmalar, ürünlerini daha interaktif bir şekilde pazarlamak için şu an bu teknolojiyi kullanarak yaptıkları uygulamaları tercih ediyorlar. Bu şekilde müşteri etkilemek daha kolaylaşıyor ve çıkan kampanyalar farklılık yaratıyor. Aşağıdaki videodan da Pizza Hut’ın paket servis hizmeti için oluşturduğu AR uygulamasına göz atabilirsiniz. Bu şekilde marka akılda kalıcılığını arttırıp, vurgulamak istediği hizmete; videonun sonunda yer verdiği linklerle rahatlıkla yönlendirebiliyor.

Markaların dışında emlak firmaları da AR teknolojisini sıklıkla kullanabilir. Merak ettiğiniz bir evin camına asılacak olan ilandan, evin tanıtıcı videosunu izleyebilir; videonun sonunda yer verilecek ilan sahibi bilgilerinden de, ev ile ilgilenen kişiye tek tıkla ulaşabilirsiniz.

Bir billboardda o hafta yeni çıkan filmin fragmanına rastladığınızı düşünün. AR uygulaması sayesinde; billboard’u cihazınızla tanımlayıp, filmin fragmanını cep telefonunuz üzerinden izleyebileceksiniz. Bilet satın almak istiyorsanız da; videonun sonunda çıkan linklerden kolaylıkla seans bilgilerini öğrenip, bilet temin edebileceksiniz. Google Glass için geliştirilmekte olan fragman izleme uygulaması bu teknolojinin bir göstergesi.

Elektronik cihazınızı yeni aldınız ve nasıl kurulacağı konusunda sıkıntılar yaşıyorsunuz. Cihazınızın interaktif kutusu sayesinde, kurulum videosu karşınıza çıkabilir. Böylece artık el kitapçıklarını okumanıza gerek kalmaz.

Bomboş bir eve çıkıyorsunuz ve evi nasıl dekore edeceğiniz hakkında ürünleri satın almadan bilgi sahibi olmak istiyorsunuz. AR teknolojisi ile ürünlerin, evinizde nasıl durduğunu kolaylıkla görebilirsiniz. Hatta IKEA firması 2014 kataloğuna bu teknolojiyi entegre etmişti.

AR Üzerine Türkiye’den Örnekler

Ülkemizde AR üzerine çalışmalar gerçekleştiren en büyük firmalar Blippar ve Arox Bilişim. Blippar dünya çapında bir firma ve blipp fiilini de tüm dünyaya duyurmak istiyor.  

YORUMLAR
  Ünlü isimlerin hiçbir yerde görmediğiniz aile albümleri...
Ünlü isimlerin hiçbir yerde görmediğiniz aile albümleri...