Recep Ali AKSOYLU

medya@acoor.net
02.11.2018 / 10:09

Recep Ali AKSOYLU

Yeni havalimanına "İstanbul" ismi isabet olmuştur

Günceli günü gününe takip edebiliyor olsam da, bu haftaki yoğun trafiğimde güncele dair i paylaşamadığım konular olduğunun farkındayım.

 Öncelikle İstanbul’un yeni açılan havalimanın Sayın Cumhurbaşkanımızca “İSTANBUL HAVALİMANI” adının uygun görülmesi ve açılışta bunu duyurmasını fevkalade doğru bulduğumu belirteyim.

Tamamlandığında 6 bağımsız pisti, 500 uçak kapasitesi ve yıllık 200 milyon yolcuya çıkartabilinecek kapasitesiyle dünyanın en büyüklerinden ve en modern havalimanı olacak yeni havalimanımızın açılış töreni, Cumhuriyetimizin kuruluşunun 95.yılı kutlamaları kapsamında görkemli bir şekilde gerçekleştirildi. Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan da, açılış töreninde ki konuşmasında yeni havalimanının resmi isminin “İstanbul bizim sadece en büyük şehrimiz değil, aynı zamanda ülkemizin en değerli markasıdır" diyerek 'İstanbul Havalimanı' olduğunu açıkladı.

“İstanbul Havalimanı” kanaatimce en mantıklı isim olmuş. Uluslararası boyutlu çok yönlü, amaçlı bir merkezin (hub) kentin adını taşıması çok yerinde olmuştur. Elbette böylesi büyük, görkemli, sadece kentin değil ülkenin “marka” havalimanına büyük önder Gazı Mustafa Kemal Atatürk’ün adının verilmiş olmasını duygusal yanımla bir Türk olarak bende arzu ederdim. Ancak İstanbul olması hem daha doğru hem de Yeşilköy’de mevcut Uluslararası havalimanın (bu hafta dünyanın en iyi 3.havalimanı seçildi üstelik) adının yeni konseptiyle ATATÜRK olacak devam edeceğini Sayın Cumhurbaşkanımızda bir kez daha teyit etti.

"Gerek havacılık fuarları gerekse başka birtakım faaliyetler için Atatürk Havalimanı aynı isimle hizmet vermeyi sürdürecektir" diyen Sayın Cumhurbaşkanı İstanbul Havalimanı'nın tüm etaplarının tamamlanmasının 2028'e kadar süreceğini ifade ederek, yıllık yolcu kapasitesinin ilk etapta 90 milyon olduğunu belirtip, “ tüm etaplar bittiğinde 150 milyona yükselecek, gerekirse 200 milyona çıkartılabilecektir" dedi.

Yeni Havalimanından yılbaşına kadar Ankara, Antalya, İzmir, Lefkoşa ve Bakü’ye olmak üzere günde sadece 5 sefer yapılacakmış. Havalimanı için açılış yapılmış olsa da belli ki şimdilik sadece deneme amaçlı. Yoksa günde ortalama 1000 iniş / kalkışın yapıldığı Atatürk Havalimanı ile kıyaslandığında yenisi için açıldı, hizmete girdi diyebilmek biraz eksik kalıyor.

Elbette maliyeti, finansman modeli, teslim sürecini başlatma, hizmet fiyatlandırma, olağanüstü hızla yapım gerçekleştirilirken insan faktörünün zedelenmesi gibi konular kamuoyunca hep sorgulanacak, tartışılacak. Kişisel olarak bende fikir aşamasından itibaren 3.havalimanına değil konumuna ve o konumda bu hacme sıcak bakmadım. Makale olarak da yazmıştım;

Atatürk Havalimanı ideal lokasyon konumuyla fazla da daraltılmadan devam etmeli, ayrıca yakın gelecekte İstanbul’da iç hatlara dönük birkaç havalimanı daha plana alınmalı.
Neticede ulaşılabilirliği dahil eleştirilecek çok tarafları olsa da Cumhuriyetimizin 95.yaş alma gününde milletçe gurur duyabileceğimiz bir tesis, hem de kendi insanımızın emek ve beyniyle fevkalade bir sürede gerçekleştirildi. Projenin fikir aşamasından bugüne gelmesinde her boyutta katkısı olanlara tebrik ve teşekkürlerimi sunuyorum.

Recep Ali Aksoylu / 1.11.2018

 
YORUMLAR

Yazarın Diğer Yazıları

>> Kitap israfına şimdi de EBA mı eklendi - 20.09.2020
>> Fatih'in mirası Ayasofya'nın kilise olmamasını sağlayan Atatürk'e müteşekkiriz - 13.07.2020
>> 80'lerden sonra çay ve Rizeli bir daha mı? - 27.04.2020
>> Krediler 3 ay ötelendi, peki çekler ne olacak? - 08.04.2020
>> Ulaştırma ve Altyapı Bakanı apar topar mı gitti? - 30.03.2020
A24 Yazarları
Recep Ali AKSOYLU Ahmed KAYMAK
Kitap israfına şimdi de EBA mı eklendi
Tüm Yazarlar