A24.com.tr » yaşam » TSE Başkanından 15 Mart mesajı

TSE Başkanından 15 Mart mesajı

TSE Başkanından 15 Mart mesajı

TSE Başkanı Prof. Dr. Adem Şahin 15 Mart tüketiciler günü sebebiyle mesaj yayınladı

Birleşmiş Milletlerin 1985 yılında aldığı karar ile 15 Mart Dünya Tüketiciler Günü olarak kabul edilmiştir. TSE Başkanı Prof. Dr. Âdem Şahin’in, 15 Dünya Tüketiciler Günü nedeniyle yayınladığı mesaj şöyledir:

“15 Mart Dünya Tüketiciler Günü, tüm dünyada tüketici haklarının daha ileriye götürülmesi, bu haklar konusunda farkındalık oluşturulması ve tüketicinin bilinçlendirilmesi için önemli bir fırsattır.
Tüketicilerin haklarının korunması konusunda Anadolu coğrafyasında köklü gelenekler bulunmaktadır. 12’nci yüzyıldan itibaren Anadolu’da çok yaygın biçimde faaliyet gösteren Ahilik teşkilatının işleyişi esas olarak üretimin kalitesine ve imalattan tüketime belli standartların korunmasına dayanmaktaydı.
16. Yüzyılda, II. Bayezid devrine ait “Bursa, İstanbul ve Edirne İhtisab Kanunnameleri” ise dünyada bugünkü anlamda oluşturulan ilk yazılı standartlardan olup tüketici haklarını koruyan kanunlar olarak bilinmektedir.
Tarihindeki köklü geleneklerinden de güç alarak 65 yıldır standardizasyon, belgelendirme, test ve deney konularında hizmet veren Türk Standardları Enstitüsü tüketicilerin ürün ve hizmet güvenliğini sağlamaya yönelik önemli görevleri yerine getirmektedir.
Enstitü, standardizasyon ve TSE marka sistemiyle tüketicilere standartlara uygun, kaliteli ve güvenilir ürünler sunulmasının teminatı haline gelmiştir. Ürün, sistem, hizmet ve personel belgelendirmeleri, muayene-gözetim, deney-kalibrasyon faaliyetleri ve bu alanlarda verilen eğitimler işletmeler için, ülke kaynaklarının azami fayda doğrultusunda kullanılmasının ve standartlara uygun, yüksek kalitede mal ve hizmet üretiminin anahtarıdır. Bu hizmetler aynı zamanda hem tüketiciler hem üreticilerde kalite olgusunun yerleşmesini sağlayan çalışmalar olarak dikkat çekmektedir.

Enstitü tarafından belgelendirilen binlerce firmanın on binlerce ürünü üzerinde yer alan TSE Markası, tüketiciler tarafından tanınmakta, bilinmekte, kalite ve güvenin garantisi olarak algılanmaktadır.
Enstitümüz, şimdiye kadar olduğu gibi bundan sonra da tüketicilerimizin beklentilerine daha iyi cevap verebilmek amacıyla, tüm hizmetlerine ulusal/uluslararası standartlar ve tüketicilerin bir ürün ve hizmetten beklediği asgari şartlar olan güven ve kalite ekseninde devam edecektir.
Enstitümüzün gerek vatandaşlarımızla gerek paydaşlarımızla gerekse bizden hizmet alan firmalarımızla etkili, hızlı bir iletişim ağı oluşturabilmesi ve süreçlerle ilgili öneri/soru/sorunların en kısa sürede cevaplandırılabilmesi adına, müşterilerimizin kullanımına açık bir “Bilgilendirme Merkezi” kurulmuştur. Bu merkeze; https://www.tse.org.tr/BizeUlasin adresinden erişim sağlanabilmektedir.
Ayrıca TSE belgesi taşıyan bir ürün ya da hizmetle ilgili herhangi bir şikâyeti olan tüketicilerin, 444 0 873 numaralı telefondan TSE’ye ulaşmaları mümkündür.
TSE’ye iletilen şikâyet konuları üreticilere aktarılmakta ve şikâyetin giderilmesine yardımcı olunmaktadır.
Enstitü olarak, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’mızın hizmet şemsiyesi altında, “Yüksek kalite tek standardımız” şiarıyla hizmetlerimizi sürdüreceğimizi vurguluyor, 15 Mart Dünya Tüketiciler Günü’nü ve 15-21 Mart Tüketiciyi Koruma Haftası’nı kutluyorum”
Bilgilerinize sunar, iyi çalışmalar dileriz.

YORUMLAR
  Ünlüler ve anneleri
Ünlüler ve anneleri