A24.com.tr » teknoloji » Erdoğan'ın ABD mallarına boykot çağrısı Çinli firmalara yaradı

Erdoğan'ın ABD mallarına boykot çağrısı Çinli firmalara yaradı

Erdoğan'ın ABD mallarına boykot çağrısı Çinli firmalara yaradı

Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın ABD'nin dolar tehdidine karşı yaptığı Amerikan mallarına boykot çağrısının ardından Çinli teknoloji devleri atağa kalktı. Çinli Huawei firması pazardaki payını arttırdı.

Papaz krizinin ardından Türkiye ile ABD arasındaki ilişkiler kopma noktasına gelirken Cumhurbaşkanı Erdoğan, Apple gibi Amerikan mallarına boykot çağrısı yapmıştı. Erdoğan'ın  "onların iPhone'u varsa öte tarafta Samsung var" sözlerinin ardından tüketicinin Asya ve Doğu Asya menşeli firmalara yönelmesi başta Çin olmak üzere Uzakdoğu ülkelerini memnun etti.

Çin merkezli teknoloji devi Huawei geçtiğimiz günlerde açıklanan akıllı telefon satış rakamlarında dünya devi Apple'ı geride bırakarak Samsung'un ardından bu alanda ikinci sıraya yerleşti.

Huawei 2018'in ikinci çeyreğinde 54 milyon akıllı telefon sattı ve geçen seneye göre yüzde 41 oranında rekor bir büyüme gerçekleştirerek bir anda gözleri Çin menşeili akıllı telefon piyasasına çevirdi. Güney Koreli Samsung 73 milyon akıllı telefon satarak bu alanda liderliğini sürdürüyor ancak şirketin satışları geçen seneye oranla yüzde 8 oranında azaldı. Apple ise 41 milyon akıllı telefon sattı ve satışlarını geçen seneye göre sadece yüzde 1 oranında artırabildi.

İngiltere merkezli teknoloji analiz şirketi Canalys editörlerinden Ben Stanton "7 sene sonra ilk kez bir marka satış hızında Samsung ve Apple'ı geride bıraktı. Huawei'in ABD pazarından çıkarılması şirketi Avrupa ve Asya pazarında daha fazla çalışmaya itti. Samsung ve Apple pazar paylarını korumak istiyorsa daha fazla rekabetçi olmaya çalışmalılar" açıklamasında bulundu.

Huawei ve diğer Çinli markalar yükselişte

Huawei hiç şüphesiz son dönemde dünyada en çok tanınan Çinli teknoloji markası oldu. Ancak diğer Çinli firmalar da özellikle akıllı telefon piyasasında marka değerlerini artırıyor. 2016 yılının ikinci çeyreğinde Çinli firmalar dünya genelinde 145.9 milyon adet akıllı telefon satarak bu alanda piyasanın yüzde 44.1'ini eline geçirdi. Çinli markalar iç piyasaya giderek hakim olurken aynı dönemde yurt dışına 58.9 milyon telefon satışı gerçekleştirdi. Huawei bu pazarın yüzde 18.8'ini elinde bulundurarak liderliğini sürdürüyor. Bunun yanında Oppo yüzde 11.5, Vivo %9, Xiaomi Technology 9%, TCL 5.3%, ZTE 5.3%, Lenovo 4.7%, GiONEE 4.5%, Meizu 2.5% ve Coolpad yüzde 2.1 ile Çin ve dünya piyasasında en çok satan Çinli markalar oldu.

Bu başarıya en güzel örnek Huawei'in dağıtımını yaptığı Honor markasının 2017'nin ikinci çeyreğinde satışlarını yüzde 34 artırması oldu. Honor bu dönemde Çin dışında 4 milyon akıllı telefon sattı.

Dünyanın en büyük telefon pazarı Hindistan'da Çinli markalar lider

Hindistan 1.5 milyara yaklaşan nüfusuyla Çin'i yakın bir zamanda geride bırakarak dünyanın en kalabalık ülkesi konumuna yükselmeye aday Bu da, Hindistan'ı dünyanın en büyük akıllı telefon pazarı haline getirecek. Ülkede 400 milyonu aşkın kişi akıllı telefon kullanıyor. Bu sebeple Samsung Temmuz ayında Hindistan'daki en büyük akıllı telefon fabrikasını açtı. Güney Koreli şirket, başkent Yeni Delhi'nin yakınındaki Noida şehrine yaptığı bu dev yatırımla senede 120 milyon akıllı telefon üretmeyi amaçlıyor. Bu ülkedeki en büyük pazar payı yine bir Çinli marka olan Xiaomi. Xiaomi Çince 'küçük pirinç' anlamına geliyor. (Türkçe okunuşu: şiyavmi)

Bu marka 2018 senesinde satışlarını geçen seneye oranla yüzde 106 oranında artırarak Hindistan'ın en çok satan akıllı telefon markası haline geldi ve Samsung'u ikinciliğe düşürdü. Yine Çinli markalar Oppo ve Vivo Hindistan'da en çok satan 3'üncü ve 4'üncü markalar. 2018 yılında Hindistan'da 32.6 milyon akıllı telefon satıldı.

Çinli markalar ucuz ve müşterilerine yüksek teknik özellikler sunuyor

Çinli markaların dünyadaki pazar payını artırmasındaki en büyük etken düşük fiyatlı ve yüksek teknik özelliklere sahip telefonlar üretmesi. Örneğin Huawei'in yeni modeli P20 Pro, 3 kameraya sahip ve Leica marka lensler kullanıyor. iPhone X ise 2 lense sahip. Huawei, 6 gigabyte (gb) ara belleğe (RAM) sahipken iPhone X'de sadece 3 gb RAM bulunuyor.

Huawei P20 Pro'nun ekranı da iPhone X'den daha geniş. iPhone X, 2.715 miliamper (mAh) bateriye sahipken bu oran Huawei'de 4.000 mAh olarak göze çarpıyor. iPhone X IOS işletim sistemiyle bazı özelliklerini daha randımanlı kullansa da, fiyat-performansa baktığımızda Huawei'in fiyatı iPhone X'in neredeyse yarısı.

Hızla yükselen Xiaomi markasının Redmi Note 5 modeline baktığımız zaman iki lens seçeneği, 4000 mAh bateri gücü, 5.9 inç ekran genişliğiyle birçok pahalı akıllı telefon modelini geride bıraktığını görüyoruz. Fiyatının 200 Euro'nun altında olması bu markayı ve benzer modellerini piyasada aranılır hale getiriyor.

Birçok Çin markası internetten online satış yaptığı için, mağaza, çalışan, sigorta ve diğer masraflardan epey bir tasarruf ediyor. Bu da telefon fiyatlarını iyice düşürerek rekabeti artırıyor. Samsung ve Apple gibi büyük markaların birçok ülkede yüzlerce mağazası bulunuyor. Bu da, bu firmaların giderlerini artıran en büyük unsurlardan bir tanesi.

 

YORUMLAR
  Sekizinci kıta'ya dair yeni bulgular ortaya çıktı...
Sekizinci kıta'ya dair yeni bulgular ortaya çıktı...