A24.com.tr » teknoloji » NASA'nın keşfettiği 10 yeni gezegende yaşam sinyali

NASA'nın keşfettiği 10 yeni gezegende yaşam sinyali

Gök bilimciler dünya büyüklüğünde 10 yeni gezegen keşfetti. NASA'nın 2009 yılından beri uzayı gözlemleyen ünlü teleskobu Kepler'in Güneş Sistemi dışında tespit ettiği gezegenlerde yaşam olasılığı var.

Amerikan Havacılık ve Uzay Dairesi'nin (NASA) Kepler Uzay Teleskobu, Güneş Sistemi'nin dışında yeni gezegenler keşfetti.

YAŞAM İHTİMALİ BARINDIRIYOR

Kepler Teleskobu'nun bulduğu gezegenler, dünya büyüklüğünde ve yaşam ihtimali barındırıyor. Kepler'in taradığı alanda binlerce yeni gezegen adayı var ancak bunlardan 10'unda yaşam ihtimali var.

Kepler programı bilim adamı Mario Perez, keşifle ilgili yaptığı açıklamada, "Bunların galaksideki frekanslarını anlamak, başka bir dünyayı doğrudan izleyecek şekilde NASA misyonlarının geleceğini şekillendirmesinde bilgi desteği sağlayacak" ifadesini kullandı.

4 BİNİ AŞKIN GEZEGEN ADAYI

Bilim insanları, Kepler'in toplamda 4 bin 34 gezegen adayı keşfettiğini ve bunlardan 2 bin 335'inin Samanyolu Galaksisi dışında olduğunu bildiriyor.

Adını Rönesans dönemi gök bilimcisi Johannes Kepler'den alan ünlü teleskop, 7 Mart 2009'dan bu yana uzayı gözlemliyor.

Ekim 2018'de yeni nesil James Webb Teleskobu devreye girecek. Yeni teleskobun, gök bilimcilere Kepler'in bulduğu gezegenleri daha ileri analiz yapma imkanı sunması bekleniyor.

YORUMLAR