A24.com.tr » eğitim » MEB sekülerizm ve pozitivizmi "inanç problemi" saydı

MEB sekülerizm ve pozitivizmi "inanç problemi" saydı

MEB sekülerizm ve pozitivizmi "inanç problemi" saydı

Yeni ders müfredatından "evrim teorisi" ve "laiklik" konularını çıkaran Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), yeni müfredatta sekülerizm, pozitivizm ve ateizm kavramlarını "inanç problemi" olarak gördü.

Milli Eğitim Bakanlığı, bir süredir üzerinde çalıştığı yeni ders müfredatının sonuna geldi.

Milli Eğitim Bakanı İsmet Yılmaz’ın açıkladığı müfredatta, öğrencilere yakın tarih ve darbe girişiminin anlatılmasına yer verilmiş, evrim konu başlığı çıkarılmış, Atatürk’ün hayatıyla ilgili konularda kısıtlamaya gidilmişti.

Müfredatta ayrıca, ‘2. Dünya Savaşı’ konu başlığında Türkiye’nin izlediği dış politika ve savaş sırasında Türkiye’de meydana gelen siyasi, ekonomik gelişmeler bölümünden 2’nci cumhurbaşkanı İsmet İnönü’ne ait başlık kaldırılmış, imam hatip ortaokullarındaki öğrencilere 7. sınıftan itibaren ‘cihat’ kavramının anlatılacağı ortaya çıkmıştı.

Yılmaz, yeni müfredata ilişkin tanıtım toplantısında kaldırılan evrim teorisi hakkında “Bilim ne söylüyorsa biz onu takip edeceğiz. İlim midir, varsayım mıdır, kuramsal mıdır…” demişti.

Bir aylık askı süresinin ardından kitap yazımına 20 Şubat’ta başlanacak. Yeni müfredat 2017-2018 yılında 1’inci, 5’inci ve 9’uncu sınıflardan itibaren okutulacak.

Felsefe ve din dersi ‘farklı gözden’ anlatacak

Cumhuriyet’ten Ozan Çepni’nin haberine göre Türk Dil Kurumu’nun tanımına göre ‘bireysel katılımı önemli gören, dinin devletten ayrı ve özerk olmasını savunan öğreti’ olarak tanımlanan ‘sekülerizm’, MEB tarafından ortaöğretimde ‘din, ahlak ve değerler’ alanında seçmeli olarak okutulan Temel Dini Bilgiler Dersi (İslam 1-2) kapsamında ‘inanç problemleri’ başlığında çocuklara ‘sorun olarak’ anlatılacak.

Aynı konu başlığı altında bilimsel bilgide deney ve gözlemi önceliğe alan, teoloji ve metafizik konularını kapsam dışı bırakan ‘pozitivizm’ de ‘inanç problemi’ sayıldı.

Öğrenciler, felsefe dersinde Auguste Comte’un ‘Pozitif Anlayış Üzerine Konuşmalar’ eserinden alınan bir metinden hareketle filozofun bilginin sınırları konusundaki düşüncelerini analiz edecek, dini bilgiler dersinde ise bunu bir ‘inanç sorunu’ olarak öğrenecek.

Ders kapsamında ‘sekülerizm’ ve ‘pozitivizm’le birlikte inanç problemleri olarak çocuklara ‘deizm, agnostisizm, ateizm, nihilizm, satanizm, reenkarnasyon ve sahte peygamberlik’ kavramları anlatılacak. 

YORUMLAR
  En doğru zamanda çekilmiş birbirinden enteresan 16 resim
En doğru zamanda çekilmiş birbirinden enteresan 16 resim