A24.com.tr » teknoloji » WhatsApp'ta reklam dönemi

WhatsApp'ta reklam dönemi

WhatsApp'ta reklam dönemi

WhatsApp'ın Facebook ile daha çok veri paylaşacağını duyurdu buna göre bazı şirketler kullanıcılara internet üzerinden mesaj gönderebilecek.

 Facebook, 2014 yılında WhatsApp’ı 4 milyar doları nakit olmak üzere 12 milyar dolarlık Facebook hissesi vererek toplamda 16 milyar dolara satın aldı. Buna karşılık WhatsApp geçtiğimiz günlerde ilk defa gizlilik politikalarında değişikliğe gitti.

Kullanıcının ilgi alanına göre reklamlar

Bu değişiklik ise şöyle: WhatsApp artık, kullanıcıların cep telefonu numaralarını sosyal paylaşım ağı Facebook ile paylaşacak. Bu bilgiler ile kullanıcılara 'daha uygun arkadaş' tavsiyelerinde bulunulması ve ‘ilgili reklamlar’ gönderilmesi sağlanacak. Yani artık cep telefonu numaranız, büyük bir datanın işlevinde işlenerek daha ilgili modellere ortak olacağınızın işareti.

Buna karşılık WhatsApp da; kullanıcıların telefon numaralarının Facebook ile paylaşılmasıyla spam ve taciz mesajlarının önüne geçilebileceğini ve kullanıcılara 'daha iyi arkadaş' tavsiyeleri yapılabileceğini, kendilerine daha uygun reklamlar gönderilebileceğini belirtiyor.

WhatsApp’ta 1 milyar aktif kullanıcıya ulaşmakla birlikte günlük mesajlaşma ise 60 milyara ulaşmış durumda. Haliyle bu rakamlar bir o kadar iştah açıcı olsa da bir o kadar da korkutucu. Facebook bu kişisel verilerle, daha önce birbirileriyle cep telefonu numaralarını paylaşan ancak arkadaş listelerine eklemeyenleri de eşleştirebilecek. Bir nevi Facebook, ‘Smart Match’ etme özelliğini de daha da çok pazarlayabilecek.

WhatsApp ayrıca kişilerin uygulamayı en son ne zaman kullandıklarına dair bilgiyi de paylaşacak. Fakat şirket, şifrelenen mesajların içeriklerinin paylaşılmayacağını söyledi.

Peki WhatsApp bu uygulama ile neler yapabilir?

- Markalar, konum özelliğini kullanarak yakınındaki kişilere WhatsApp üzerinden mesaj atabilir.

- Şirketler, WhatsApp kullanıcılara mesaj gönderebilecek. Bu durum SMS yolu ile gönderilen mesajların artık WhatsApp mesajı olarak gönderilebilecek boyuta geçebilir. Hatta SMS atımı bu sistem sayesinde bitebilir. Belki de çok ileride sesli mesaj şeklinde bile WhatsApp gönderimleri markalar tarafından kullanılabilir.

- Cep telefonu datası kullanılarak teslimat uyarıları, görüşme bilgilerinin yanı sıra, pazarlama amaçlı mesajlar da atılabilecek.

- Hat operatörleri tarafından sunulan MMS dediğimiz yani mobil çoklu ortam mesajlaşma hizmeti ile uyumlu hareketli banner’lar artık WhatsApp üzerinden desteklenerek gönderilebilir.

WhatsApp yaptığı açıklamada "alabileceğiniz mesajlar, sizin ilginizi çekebilecek pazarlama mesajları olacaktır" dese de, ilk olarak ABD’de başlanacak olan bu sistem bakalım beraberinde hangi artıları ve eksileri getirecek?

YORUMLAR
  Ufak Tefek Cinayetler’de nihayet düğüm çözüldü! “Serhan o iş sende tatlım!”
Ufak Tefek Cinayetler’de nihayet düğüm çözüldü! “Serhan o iş sende tatlım!”